Asiakaskokemus lukien ja kirjoittaen

Asiakaskokemus lukien ja kirjoittaen

Asiakaspalvelussa tarvitaan erilaista luku- ja kirjoitustaitoa kuin se, jonka olemme koulussa oppineet. Hyvä asiakaskokemus vaatii henkilöstöltä vahvaa vivahteiden tajua.

Asiakaskokemus syntyy yhä useammin lukien ja kirjoittaen. Vuorovaikutus ei kuitenkaan aina sujuu kirjoittaen yhtä luontevasti kuin puhuen.

  • Haalistaako kirjallinen viestintä kokemusta, jonka asiakas saa sinun yrityksestäsi?
  • Kadottavatko meili, chat tai some jotakin sävystä tai sisällöstä, jonka pystytte viestimään puhuen?

Yhtenä ongelmana voi olla krooninen kiireen tuntu: epävarma kirjoittaja helposti kokee, etteivät laadukkaat viestit synny riittävän nopeasti.

Hyvä asiakaskokemus arjen asioissa

Asiakaspalvelun viesteihin on yritetty vaikuttaa laatusanalitanioilla. Henkilöstö kaipaa kuitenkin konkretiaa:

  • Mitä esimerkiksi ymmärrettävyys, ystävällisyys tai jämäkkyys tarkoittaa käytännössä?

Asiakaskokemus lukien ja kirjoittaen on valmennus organisaatioille, jotka tahtovat tosissaan kehittää kirjallista asiakaspalvelua. Se löytää vastauksia esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten lukea asiakkaiden viestejä kuuntelevalla mielellä?
  • Miten varmistaa jokaisen viestin selkeys?
  • Miten vivahteet välittyvät tekstin voimalla?
  • Miten rajata vastaus niin, että se kertoo asiakkaalle kaiken tarpeellisen mutta ei mitään turhaa?

Valmennuksen tuloksena syntyy lyhyitä ja konkreettisia muistilistoja, jotka auttavat organisaatiosi henkilöstöä rakentamaa hyvää asiakaskokemusta  kiireenkin keskellä.

Kysy lisää tai pyydä tarjous

Helpoimmin laadit kattavan tarjouspyynnön verkkolomakkeella.

Voit kuvata koulutustarpeen myös sähköpostissa – toimisto(at)scriptio.fi.

Tarkempia tietoja voi pyytää oheisella Kysy lisää -lomakkeella.

Tutustu tarjontaamme kirjallisen asiakaspalvelun alalta!

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *