- Kirjoituskoulu Alasilta - https://www.scriptio.fi -

Näkökulmia kirjalliseen asiakaspalveluun

Selkeyttä ja oikeaa sävyä asiakaspalvelun viesteihin

Kirjallinen asiakasviestintäAsiakaspalvelu tekee työtään yhä enemmän tekstin voimalla. Kirjallinen asiakasviestintä on vähintään yhtä tärkeää kuin puhuttu.

Esimerkiksi contact centereissä, help deskeissä ja verkkokaupoissa vuorovaikutuksen kanavina ovat

Kirjoitusvalmius rakentuu tiedoista, taidoista ja oikeastan palveluasenteesta. Kaikkia niitä voi kehittää jo lyhyellä koulutuksella tai valmennuksella.

Tekstipalautteet – kustannustehokas tapa parantaa kirjoitusvalmiutta

Asiakaspalvelun henkilöstöä voi olla vaikea irrottaa lähi- tai verkkokoulutukseen. Tai ainakaan aika ei riitä niin pitkään koulutukseen, että jokaisen kirjoittajan tekstejä ehdittäisiin kunnolla arvioida.

Yksilöllinen, kirjallinen palaute parantaa viestejä jopa tehokkaammin kuin esimerkiksi puolen päivän koulutus. Palautteiden hinta on yleensä alempi kuin lähi- tai verkkokoulutuksen.

Koulutusteemaksi kirjallinen asiakasviestintä

Kirjallista asiakaspalvelua voi opiskella monesta eri näkökulmasta. Sommittele henkilöstöllesi sopivan ohjelma esimerkiksi seuraavista näkökulmista:

Apua haastaviin asiakastilanteisiin

Asiakaspalvelua kirjoittaen

Chat asiakaspalvelussa

Kapulakielen kimppuun

Myyvyyttä asiakaspalvelun vastauksiin

Rivit ja rivien välit

Some asiakaspalvelun kanavana

Sävy asiakaspalvelun viesteissä

Tyytymättömälle asiakkaalle vastaaminen

Valitse sopiva toteutustapa

Jokaisesta edellä esitellystä ja monesta muustakin näkökulmasta voi suunnitella

Tekstipajat ja tehotunnit voi toteuttaa myös Skypen kautta.

Asiakaspalvelua kirjoittaen -teema ilmestyy maaliskuussa 2018 Kirjoituskoulu verkossa -palvelussa.

Pyydä tarjous

Helpoimmin laadit kattavan tarjouspyynnön verkkolomakkeella.

Voit kuvata koulutustarpeen myös sähköpostissa – toimisto(at)scriptio.fi.

Tarkempia tietoja saat myös oheisella Kysy lisää -lomakkeella.