Näkökulmia sosiaaliseen mediaan

Aseta tavoitteet, mittaa tulokset

SomeKirjoittajilta vaaditaan työelämässä myös sosiaalisen median valmiuksia. On tunnettava oman organisaation pelisäännöt ja osattava tuottaa someen sopivaa sisältöä.

Poimi koulutukseen tai valmennukseen esimerkiksi seuraavia näkökulmia:

Ajankäyttö someviestinnässä

  • Resurssien, tavoitteiden ja tulosten pitää olla tasapainossa kaikessa viestinnässä, myös somessa. Miten hallita ajankäyttöä? Kannattaako työ- ja vapaa-ajan välille pitää tiukka raja?

Asiakaspalvelu somessa

  • Asiakkaat ottavat yhteyttä yritykseen tai yhteisöön yhtä useammin somen kautta. Mitä Facebook ja Twitter vaativat asiakaspalvelulta? Miten julkisuus ja jaettu asiakaskokemus vaikuttavat kirjoitustapaan?

Facebook yrityksen tai yhteisön viestinnässä

  • Facebookista on kehittynyt mahtimedia, jota mikään organisaatio ei voi miettimättä sivuuttaa. Miten suunnitella Facebook-viestintä? Miten välttää tavalliset sudenkuopat?

Järkevästi sosiaaliseen mediaan

  • Somea ympäröi yhä ajoittain hurja hype. Mitä hyötyä sosiaalinen media tarjoaa yrityksille ja yhteisöille? Entä mitä se vaatii? Voiko mukaan lähteä vain kokeilemaan – ilman selkeää suunnitelmaa?

Kiteyttävä kirjoittaminen

  • Some vaatii kiteyttämisen taitoa. Kiteytynyt teksti on sekä lyhyttä ja tiivistä että kirkasta ja terävää. Miten lyhentää oikein? Miten pelkistää? Pitäisikö joskus kärjistää?

Rivit ja rivien välit

  • Kirjoitettukaan vuorovaikutus ei perustuu pelkästään sanoihin ja niiden kirjaimelliseen merkitykseen. Etenkin somessa on runsaasti sanatonta tai viitteellistä viestintää. Miten oppia lukemaan ja kirjoittamaan rivien välejä?

Tekstiä someen

  • Somessa ei toimi samanlainen teksti kuin perinteisillä kanavilla. Millaista on hyvä teksti eri somekanavilla? Miten soveltaa yrityksen tai yhteisön viestintälinjaa somepäivityksissä?

Twitter yrityksen ja yhteisön viestinnässä

  • Twitteristä on vaikea pysyä pois. Helppoa ei ole liioin toimia siellä niin, että todellista tulosta syntyy. Millaista on vaikuttava Twitter-viestintä? Mikä on hyvän tviitin resepti?

Vuoropuhelua kirjoittaen

  • Hyvä vuorovaikutus vaatii kirjoittajalta sekä ilmaisutaitoa sekä kykyä ja halua tulkita toisen viestejä. Miten lukea toisen viesti kuuntelevalla mielellä? Miten kirjoittaa keskustelevalla otteella?

Valitse sopiva toteutustapa

Jokaisesta edellä esitellystä ja monesta muustakin näkökulmasta voi suunnitella

Tekstipajat ja tehotunnit saa myös Skypen-toteutuksina.

Tutustu myös verkkokurssiin Kirjoituskoulu verkossa.

Oppimista tehostavat kouluttajan kirjalliset palautteet teksteistä. Joskus ne voivat jopa korvata tavanomaiset koulutuksen.

Pyydä tarjous

Helpoimmin laadit kattavan tarjouspyynnön verkkolomakkeella.

Voit kuvata koulutustarpeen myös sähköpostissa – toimisto(at)scriptio.fi

Tarkempia tietoja saat myös oheisella Kysy lisää -lomakkeella.

Tulosta Tulosta